KRĀSAS

KRĀSAS

Sveika, krāsainā pasaule! Nav jau noslēpums, ka tieši krāsām manā pasaulē ir liela nozīmē! Piekritīsiet, ka krāsām kopumā ir liela loma cilvēka dzīvē. Tās dziedē, nomierina, izglīto, bagātina iekšējo pasauli un sajūtas, un galu galā reizēm liek sajusties bezgala laimīgam! 

_DSC1000.jpg

Centos apkopot mazumiņu no mūsu krāsainās ikdienas. No pirmās sarkanās vilnas zeķes līdz krāsu niansēm ,kā mēs augam ik dienu. Kopā. Un, jā, man tas ir svarīgi. Nedaudz.

IMG_9415.JPG
  • Sarkanas vilnas zeķes kā pirmais "objekts", ko censties satvert. ( no dzimšanas brīža)
  • Melnbaltie zīmējumi- acu koordinācijai, melns un balts, kontrasts palīdz mazajām actiņām noturēt uzmanību. ( no 2 mēnešiem)
  • Karuselis virs gultiņas. ( Hugo gan tāds izpalika, karuselis tā klasiskajā formātā. Mums bija balti porcelāna putni, kas lēnām kustējās. Ar šīs dienas domām, noteikti izvēlētos ģeometrisko objektus, kas kustās. Pēc Montessori principa.)
  • Ar krāsām mazuli mammas noteikti sāk iepazīstināt jau agrā bērnībā, stāstot par to, ko velk mugurā, kādā krāsā ir rotaļlietas utt. Es gan šo nepiekopu tik ļoti;) 
_DSC0577.jpg
_DSC0692.jpg

HUGO KRĀSU DARBI

  • Luksofors! ( kā pirmais, ko apguvām praksē ik dienu )
  • Grāmata "Trīs kaķi" ( melns, pelēks, balts )
  • Grāmata "Krupis zin visas krāsas"
  • Pirmā krāsu kaste (Montessori) ( 2 gadi )
  • Sajūtu darbiņi ( sabīdīt krāsas ar pirkstiem, kuras atrodas maisiņos ) ( 2.5)
  • Krāsas- ūdens krāsas ( kopš 1,6 gadiem )
  • Auduma krāsu šalle ( uz katras krāsas laukuma likt attiecīgās krāsas priekšmetu )
  • Pašas gatavotie materiāli ( krāsu laukumi, kuros jāievieto bildes ar attiecīgo krāsu )
  • Dažāda veida krītiņi- vaska cietie! tāfeles, sausie pasteļi
  • Tumšs un gaišs ( krāsu tāfelītes- kura gaiša, kura tumša krāsa . Vēlāk jau ar lielāku gradācijas pakāpi) ( 2.8-2,11 )
  • Plastikāta krāsu stikliņi- vērot kā sajaucas krāsas, krāsu mācība.
  • Šķirot koka klučus pa krāsām -3 traukos-( pamatkrāsas) (1,10 )
  • Montessori cilindri
  • Saldējuma kociņi ( katrām saldējuma pievienot attiecīgās krāsas kociņu ) ( 2,4 )
  • Grāmata par krāsām- atveramām bildītēm ( Zvaigzne ABC )
  • Krāsu palete ar knaģiem ( 2,6)
  • Zīmuļu turētāji-katrai krāsai savs trauciņš.
  • Krāsu aplis ( Montessori ) (2,11 )
  • Galds ar tāfeles virsmu
  • Molberts- tur pārsvarā šobrīd raksta- savu burtu, tēta burtu, mammas ( 2,10)
  • Zīmuļi- lielie, resnie, trīsstūrveida formas
_DSC0533.jpg
_DSC0707.jpg

Šobrīd Hugo ir bez vienas minūtes trīs, pārzina visas krāsas, pat nezinu, vai tādēļ, ka tām ikdienā pievērsu tik lielu un nedalītu uzmanību, vai tādēļ, ka nepārtraukti redz mani pašu zīmējam ar krāsām, vai varbūt viņam ir tik pat liela mīlestība pret tām....un tas pat nav tik nozīmīgi kā pats notikums, ka dēlam zīmēšana ar katru dienu šķiet interesantāka un saistošākā kā darbība. Par to es nu dien priecājos no sirds! JĀ! Atzīšos, ka neapzināti apzinātā veidā es vairāk pievēršu uzmanību krāsām, līnijai. 

_DSC0526.jpg
IMG_9413.JPG
_DSC0242.jpg

Man šķiet, ka ar zīmējumu mēs ieejam paralēlajā pasaulē, fantāzijas kļūst reālas, īstas un patiesas. Zīmējums ir stāsts. Valoda. Sajūtas. Izjūtas. Bailes. Dusmas. Mīlestība. Tas ir notikums. Mūsu iekšējā pasaule. Zīmējot mēs kļūstam brīvi. Pat velkot strīpas es nomierinos! Vai gūstu patiesu baudījumu paņemot vislielāko otu, papīru un vienkārši bez mērķa top krāsas. Pamēģiniet! Jums patiks!

_DSC0551.jpg

Zīmējums ir savā veidā intīms process. Divvientulība ar sevi. Piekritīsiet, ka ne vienmēr gribās rakāties dvēselē, pat tik 3 gadus jaunā....Es mācos ! Mācos nejaukties, nejautāt, nekomentēt. Tas nav viegli, bet ar sevi ir jāstrādā ik dienu! Bet mammai būt kopumā nav viegls uzdevums, es pat nebiju domājusi, ka tas būs reizēm tik grūti, bet skaisti. Un brīžos, kad nedarbs deguna galā, sniedzas divas rokas, smaids un -es tevi mīlu. Tā laikam ir alga- būt mammai! Vis labākā! ;)

_DSC0706.jpg

Vēlos jums dod uzdevumu! Brīvdienās apsēžaties pie lielas lapas. Un gleznojiet visi kopā! 

IMG_9417.JPG
PLASTILĪNS

PLASTILĪNS

Zaļie LAKSTI

Zaļie LAKSTI