okeāna dzīlēs

okeāna dzīlēs

Pēc kosmosa- saules sistēmas- izzināšanas devāmies tālāk uz planētu Zeme. Man nav ne jausmas ar ko ir labāk un pareizāk sākt, izzinot mūsu plašo planētu, tad nu uzticoties savām sajūtām, sākām ar to, kur viss radies. Ūdeni. Okeāniem. Tā kā pasaules kontinentus apskalo četri okeāni, un to ūdeņi aizņem vairāk nekā divas trešdaļas no zemeslodes virsmas, tad sākt ar ūdeni, man šķita loģiskāk. 

Lielākie okeāni. Tam noder lieliski montessori puzle ar okeāniem. Pasūtījām Smart & Play with Montessori. 

_DSC0286.jpg

Lielā puzle, globuss, grāmata par okeāniem un jūrām, kā arī bildes par ūdens dziļumiem, dzīvnieki un eksperiments. Tas viss noderēja, lai izzinātu ūdeni.

Jāteic,ka darbošanās notiek pēc sajūtām, ne grāmatās izlasītas instrukcijas;) Esmu sajūtu cilvēks. Daudz ko daru uz čuju un ņuhu. Tādēl, ja kāds saķer galvu par to, ka viss ir ačgārni un greizi, tad, jā, es ļoti daudz ko daru sajūtu līmenī, intuīcijas un pēc savas sapratnes par lietām. Tādēļ noteikti būs cilvēki, kam tas viss liksies varbūt nepareizi....Mani saista Montessori pedagoģija, bet izglītības man šajā lauciņā nav, lai gan vēlētos....Tādēļ mācos pati, taustos un meklēju veidus, kā procesu padarīt aizraujošu un dažādu. Laikam jau savu ( mūsu ) pieeju izzinošajam procesam varētu nosaukt par miksētu. 

Bet, ja runājam par okeāniem, tad sākām tieši ar to, kas ir okeāns. Apskatot katru okeānu atsevišķi. Klusais okeāns-pats lielākais....Izrādās, ja ir Klusais okeāns, tad jābūt arī skaļajam okeānam.... ;) Meklējām plaknē attiecīgo okeānu, kā arī globusā....

_DSC0294.jpg

Loģiski, ka visu nevaru zināt, un arī es neesmu iepriekš mācījusies no galvas informāciju, skaitļus un faktus, lai skaisti to visu deklamētu bērnam. Ir ideja, paņemu attiecīgos materiālus, ko nu atrodu mājās, vai esmu sarūpējusi, un kopā attiecīgajā brīdī izzinām.Lieliski palīdz grāmata, pēc kuras vadīties. Tālākais jau ir mirkļa un sarunu iespaidā vadīts process. Kopā meklējam atbildes uz jautājumiem. Domājam un analizējam. 

_DSC0312.jpg

Katrā no okeāniem dzīvo dažādi dzīvnieki. Apskatījām un meklējām tos, kuri ir mums mājās, un kurā no okeāniem tie dzīvo. Dēlam ir liela interese par dzīvniekiem, it īpaši par ūdenī mītošajiem. Daudzi no tiem ir Shcleich firmas dzīvnieki, kuri kā maza kolekcija aug ik mēnesi ( jo tas prieks nav lēts ), kā arī Safari firmas dzīvnieki, kas ir mazāki izmēros. Atklājot firmu eshopwedrop.lv ir ērti tos pasūtīt no Vācu lapas- www.spielzeug-guenstik.de

_DSC0345.jpg
_DSC0341.jpg

Vairums šos brīnumainos okeāna iemītniekus esam redzējuši dzīvē. Protams, milzu akvārijā peldam, un sajūsma un interese par tiem ir tikai augusi. Astoņkājis un milzu raja, kurai pieskarties, pat mani nav atstājuši vienaldzīgu. Tā pieredze bija neaizmirstama. 

_DSC0106.JPG
_DSC0195.JPG
_DSC0205.JPG

Atgriežoties atpakaļ realitātē ( mazliet aizpeldēju fantastiskā atmiņās ) Uztaisījām eksperimentu- grimst un peld...Jo arī smagi priekšmeti kā, piemēram, kuģi, negrimst...Tad kāpēc tā? 

_DSC0352.jpg

Tēta vecajā un mazliet smieklīgajā matroža cepurē sametām dažādus priekšmetus, kurus liksim ūdenī un vērosim.

_DSC0355.jpg
_DSC0359.jpg

Okeānā ūdens ir sāļš un kož acīs....nav patīkami. Tad arī eksperimentējām, kas notiek,ja ūdenim pieber sāli. Vai arī tad viss grimst?....Par pārsteigumu, tomēr ne....ir lietas, kas uzpeld, lai gan pirms tam nogrima. 

_DSC0393.jpg
_DSC0398.jpg
_DSC0402.jpg

Dziļums. Kā izprast dziļumu?....Fiksā ideja ar Brūnajām trepēm, Montessori krāsu kasti un stikla bumbām. Kas lieliski palīdzēja izprast ūdens dziļuma slāņus un dzīvību tajos, jo saule nespēj nokļūt līdz pašām okeāna dzīlēm, tātad dzīvība nav tik liela kā augšējajos slāņos.

_DSC0423.jpg
_DSC0418.jpg
_DSC0424.jpg
_DSC0427.jpg
_DSC0428.jpg

Dzīvībai svarīgs faktors ir saules gaisma. Pasaules okeānā visvairāk organismu ir gaismas zonā, kur iespīd saules gaisma. Tur atrodas lielākā daļa aļģu bagātības, kas savukārt nodrošina ūdenī dzīvojošos ar barības vielām un skābekli. Dziļāk gaismas un organismu kļūst mazāk. 

_DSC0432.jpg
_DSC0442.jpg

....turpināsim izzināt gan okeānu, gan kontinentus. Tiekamies!

gleznot putās

gleznot putās

iesaku grāmatas

iesaku grāmatas